W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie. W klasie 3a jest 16 chłopców i stanowią oni 50% tej klasy, w klasie 3b jest 7 chłopców i stanowią oni 25% tej klasy, a w klasie 3c jest 12 chłopców i stanowią oni 48% tej klasy. jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziewczęta???? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T21:32:21+01:00
3a= 50%(16) = 100 - 50 = 50
3b= 25%(7) = 100 - 25 = 75
3c= 48%(12) = 100 - 48 = 52

I teraz mozesz na kresce i obliczasz srednia

50 + 75 + 52
---------------- =
3
177
------ = 59
3

Odp. Dziewczyny stanowią 59%

Licze na naj ;d;d
2 4 2
2009-12-27T21:35:56+01:00
3a 16-50% x= (50%*16)/50 = 16
x- 50%
3b 7-25%
x-75%( to jest z 100%-25%)
x=(75%*7)/25%=21

3c 12-48%
x-52% x=(52%*12)/48%=13

Suma wszystkich uczniów klas 3
3a= 16+16=32
3b= 7+21=28
3c=12+13=25

32+28+25=85 - suma klas trzecich

procent dziewczyn z uczniów klas trzecich
85-100%
x-50
x=(50*85)/100% = 42,5%
1 2 1