Odpowiedzi

2009-12-27T22:12:49+01:00
Wyrazy sumy, które różnią się co najwyżej współczynnikiem liczbowym, nazywamy WYRAZAMI PODOBNYMI np.:

4x , 7x, -2x, 14x lub 0,5a, 3a, -2,34a

Dodawanie i odejmowanie wyrazów podobnych nazywamy redukcją wyrazów podobnych.


Dodawanie i odejmowanie wyrazów podobnych nazywamy redukcją wyrazów podobnych.

PRZYKŁAD
8a + 2 + 5 - 2a = ( 8a-2a ) + ( 2 + 5 ) = 6a + 7

Jak o to Ci chodzilo prosze o naj ;)

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-27T23:15:14+01:00
Ja ci to wytłumacze przykłade bo słowami to trochę trudno
więć np . jak masz coś takiego
7x+3a+2-6x+9-1a
no to przecież można zauważyć że 7x-6x=1x czyli x
a 3a-1a=2a
no i jeszcze 2+9=11
i wtedy mamy to uopproszczone wi wygląda x+2a+11
no to chodzio to że możesz a + a lub a-a no to jaoś sie nazywa acha
to są wyrazy podobne bo mają "te same literki" czyli współczynnki liczbowe.
a juz wiem ak to się mówi ,że redukcja wyrazów podobnych to odejmowanie lub dodawanie wyrazów podobnych.

mam nadzieje,ze pomogłam:D prosżę o najllepszą odpowiedź:D