Odpowiedzi

2009-12-27T22:55:30+01:00
Hymn Maryjny dla mnie oznacza pieśń przewodnią w wierze i ojczyźnie, śpiewana jest w kościele i w trudnych chwilach życiowych.

Nie wiem czy jest dobrze,
ale myślę że tak ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T22:57:31+01:00
Hymn Maryjny to hymn rycerstwa polskiego. Jest też najstarszym dziełem polskiej liryki – dwie
pierwsze strofy pochodzą z XIII wieku. Pieśń jest modlitwą do Matki Boskiej o wstawiennictwo u Chrystusa i modlitwą do samego Syna Bożego o szczęście na ziemi i zbawienie po śmierci.Jest śpiewany szczególnie w świecie ortodoksyjnym i w trudnych chwilach życiowych.