Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T09:33:14+01:00
Ciało swobodnie spadając porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem ziemskim g

s = h = 50m
g = 10m/s²

s = ½gt² /*2
2s = gt² /:g
t² = 2s/g

t² = 2*50m / 10m/s²
t² = 100 / 10
t² = 10s²
t = √10s²
t = 3,2 s
2009-12-28T09:34:55+01:00
H - wysokość = 50 m
g - przyspieszenie grawitacyjne = 9,81 m/s²
t - czas spadku = ?
t = √2h/g = √100/9,81 = √10,19 = 3,19 s
  • Użytkownik Zadane
2009-12-28T09:38:05+01:00

Dane:
h = 50 m
g = 10 m/s²

Szukane:
t = ?

Rozwiazanie:
s = ½ · g · t²
2 · s = g · t²
g · t² = 2 · s
t² = 2 · s / g
t² = 2 · 50 m / 10 m/s² = 10 s²
t = 3,2 s

odp.3,2s
3 3 3