Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T13:37:46+01:00
Tematem mojej pracy jest to,co ja mogę zaoferować Kościołowi i czego zarazem oczekuję.
Kościół możemy interpretować jako instytucja albo wspólnota.
Od Kościoła jako instytucji wymagam lub oczekuję udzielenia sakramentów. Począwszy od chrztu skończywszy na namaszczeniu chorych i odprawieniu pogrzebu.Od wspólnoty na pewno wsparcia nie tylko tego materialnego,ale przede wszystkim duchowego.
Kościół jakby w swojej nazwie ma zapisane to niewidoczne słowo POMOC.Powinien pomagać ludziom potrzebującym poprzez, np
zbiórkę żywności,ofiar,ale zwykła rozmowa z młodym człowiekiem takim jak ja wiele daje.
Przez rozmowę z księżmi ,którzy bądź co bądź należą do Kościoła
zrozumiałam,co znaczy na prawdę kochać drugiego człowieka,rozmawiać z Bogiem, a nie tylko ''klepać'' paciorki.
Dzięki Nim wiem jak na prawdę powinnam się spowiadać.
A czego Kościół oczekuje ode mnie?Na pewno współpracy.
Mimo iż księża,Kościół robią bezinteresownie wszystko to i tak mogę się odwdzięczyć,np.angazowac się właśnie w jakieś zbiórki,organizować koncerty charytatywne.
Kościół jako wspólnota ,czyli ludzie samotni,chorzy mogą oczekiwać ode mnie zwykłej modlitwy,odwiedzin ,zwykłej rozmowy.Ale przede wszystkim najważniejsza jest modlitwa.
Bóg na pewno nas wysłucha i pomoże.
Myślę,że udało mi się mniej więcej przedstawić moje ''wymagania'' i ''oczekiwania'' względem Kościoła i odwrotnie.



myślę ,że Ci pomogłam.pozdrawiam:)
8 4 8
2009-12-28T13:42:30+01:00
Oczekuję od kościoła:
Chrztu, I komunii świętej, rocznicy, bierzmowania, ślubu, pogrzebu, modlitwy.

Kościól oczekuje ode mnie :
Pomocy jako ministrant, sprzątania, modlitwy, pomocy, rozwijanie wiary.

Możesz to rozpisać .. każdy punkt :)
Pzdr
7 2 7