Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T19:27:42+02:00
-Przodkowie aborygenów oraz ludów żyjących w Oceanii, rozpalali ogień poprzez "kręcenie" tępo zakończonym kijem na kawałku kory, używali do tego łuków które skracały czas tarcia.
-Ogień mógł pochodzić z pożarów, np po uderzeniu pioruna w suche drzewo.
-Ogień może zaprószyć się na eukaliptusie, drzewo to wytwarza olejki które w wysokich temperaturach mogą ulegać samozapłonowi.
-Jeżeli w okolicy znajdował się wulkan, można było skorzystać z wyrzucanej przezeń siarki.
2009-09-15T19:48:37+02:00
Być może suche liście wystawiali na słońce. Albo liczyli na to, że w drewno walnie piorun. xDD