ZAD5/37 pLANETA NOWA

Na podstawie poniższego tekstu napisz, który lot będzie trwał krócej:z Nowego Jorku do Londynu czy z Londynu do Nowego Jorku.Uzasadnij swój wybór.
Prądy strumieniowe to wąskie, niemal poziome strumienie powietrza, występujące w górnych warstwach troposfery i dolnych partiach stratosfery. Tworzą się one najczęściej w strefach położonych między 35stopni a 65stopni szerokości geograficznej. Prądy te okrążają całą kulę ziemską z zachodu na wschód z prędkością dochodzącą do 200 km/h <niekiedy nawet do 400km/h>.
Bardzo często są one wykorzystywane przez pilotów samolotów pasażerskich, którzy mogą w ten sposób skrócic czas przelotu i zmniejszyc zużycie paliwa.

PROSZę POMóżCIE pILNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-12-28T13:41:32+01:00
Z Nowego Jorku do Londynu, ponieważ samolot leci tak jakby ` z prądem ` , czyli łatwiej mu . Z Londynu do NY leciałby dłużej , bo ` pod prąd ` :)


Liczę na naj . ;p
1 5 1
2009-12-28T14:07:10+01:00
Z Nowego Jorku do Londynu będzie leciał szybciej, ponieważ samolot leci z wiatrem i ma mniejszy opór powietsza, czyli łatwiej mu będzie lecieć. Z Londynu do Nowego Jorku leciałby dłużej, bo naprzeciw prądom poiwietrznym
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T16:51:42+01:00
Z Nowego Jorku do Londynu będzie leciał szybciej, ponieważ samolot leci z wiatrem i ma mniejszy opór powietsza, czyli łatwiej mu będzie lecieć. Z Londynu do Nowego Jorku leciałby dłużej, bo naprzeciw prądom poiwietrznym :)

POWINNO BYC DOBRZE:)
licze na naj;)
1 5 1