Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T12:23:52+01:00
Http://zadane.pl/zadanie/274412
tu jest to zadanie
1 5 1
2009-12-28T12:31:19+01:00
Lis jest oddalony od psa o 60 swoich skoków. Trzy susy psa to 7 skoków lisa. W ciągu tego samego czasu pies wykonuje 6 susów, a lis 9 skoków. Po ilu susach pies dogoni lisa?

6 susów psa = 14 skoków lisa (6:3=2; 2*7=14)

14-9=5 - w ciągu tego samego czasu pies 'jest do przodu' ;) o 5 skoków

60:5=12 - po 12 skokach

12:7=1⁵₇

1⁵₇*3=3¹⁵₇=5¹₇

po 5¹₇ susach.