Zad1
Człowiek o masie 70kg trzyma w ręku walizkę o masie 20kg.Jaką siłą działa ten człowiek na powierzchnię Ziemi?
zad2
Worek zboża naciska na powierzchnię Ziemi siłą 600N.Jaka masa zboża znajduje się w worku?Mase worka pomijamy.
Z góry dziękuje za pomoc.

3

Odpowiedzi

2009-12-28T13:12:05+01:00
1. 70kg+20kg=90kg
90kg*10m/s kwadrat = 900N

2. 600N:10m/s2=60kg
8 4 8
2009-12-28T13:15:01+01:00
Zad.1
70kg+20kg=90kg
90kg*10m/s2=900N

zad.2
600N/10m/s2=60kg
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T13:16:16+01:00
1.
70kg + 20kg = 90kg
Fg - ciężar ciała [N]
m - masa [kg]
g - [N/kg]

g = 9,81 N/kg ~ 10N/kg

90kg = 900N

2.600N
600N = 60 kg (w zaokrągleniu)
6 4 6