Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T14:45:43+01:00
Dane
R1=5Ω
U1=10V
R2=2Ω
U2=8V
szukane
E, Rw
------------------------------------------------
I1=U1/R1=10V/5Ω=2A
I2=U2/R2=8V/2Ω=4A
prawo Ohma dla całego obwodu
I=E/(R+Rw)
E=I*(R+Rw)
------------------------------------------------
E=I1*(R1+Rw)
E=I2*(R2+Rw)
---------------------------------------------------
E=2*(5+Rw)
E=4*(2+Rw)
-------------------------------------------------
2*(5+Rw)=4*(2+Rw)
10+2Rw=8+4Rw
-2Rw=-2
Rw=1Ω
E=I1*(R1+Rw)=2*(5+1)=12V
odp. E=12V Rw=1Ω
2009-12-28T15:02:41+01:00
E=U1+J1*Rw
J1=U1/R1=...
E=U2+J2*Rw
J2=U2/R2=...
U1+J1*Rw=U2+J2*Rw , z tego , Rw=(U1-U2)/(J2-J1)=...
E=U1+J1*Rw=...