Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T13:30:40+01:00
Rozłóż na czynniki wielomian -3x∧2+11x+70

W(x)=-3x²+11x+70

Δ=11²-4*(-3)*70=121+840=961
√Δ=31
x=-11-31/2*(-3)=7 ∨ x=-11+31/(-6)= -3⅓

w(x)=-3(x-7)(x+3⅓)

Jeśli wielomian jest funkcją kwadratowa to obliczasz po prostu deltę i miejsca zerowe, a następnie zapisujesz to w postaci iloczynowej.
1 5 1
2009-12-28T16:25:44+01:00
W(x)=-3x²+11x+70

Δ=11²-4*(-3)*70=121+840=961
√Δ=31
x₁=-11-31/2*(-3)=7 x₂=-11+31/(-6)= -3,(3)

w(x)=-3(x-7)(x+3,(3))