Kwadrat ma bok długości 5 cm. Jakie jest pole kwadratu o boku trzy razy dłuższym. Ile razy pole większego kwadratu jest większe od pola mniejszego kwadratu?

Proszę o szybką odpowiedź..! I o dokładne rozwiązania . ;]
Z góry dzięki ;P

3

Odpowiedzi

2009-12-28T13:25:44+01:00
Pole większego jest trzy razy dłuższe więc jest 15 razy 4 czyli 60

Pole większego kwadratu jest 3 razy większe od pola mniejszego kwadratu

P.S.Pole mniejszego kwadratu wynosi 5 razy 4 czyli 20
Rozumiesz?
Jeśli nie to napiszmi wiadomością czego nie rozumiesz to ci odpowiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T13:27:20+01:00
A₁=5cm
a₂=3×5cm=15cm
P₁=a₁×a₁=5cm×5cm=25cm²
P₂=a₂×a₂=15cm×15cm=225cm²
P₂÷P₁=225cm²÷25cm²=9
odp.:Pole większego kwadratu jest 9 razy większe od pola mniejszego kwadratu.
2009-12-28T15:48:38+01:00
A-bok I kwadratu
b-bok II kwadratu
a=5
a*a=25
b=3*5
b*b=15*15
b*b=225
225/25=9
odp.Pole wiekszego kwadratu rowne jest 225, a wiekszy kwadrat jest 9 razy wiekszy od mniejszego.