To są zadania ze stron. 46-47 z podręcznika dla klasy 1 Gimnazjum pt."Ciekawa Chemia".Te zadania są tzw."sprawdź swoje umiejętności".Do niektórych jest potrzebny podręcznik, więc nie będe pisał ich treści tutaj.
OSOBIE, KTÓRA UDZIELI ODPOWIEDZI ZA KTÓRĄ DOSTANĘ 5 NA LEKCJI DAM "NAJLEPSZĄ ODPOWIEDŹ".

A i nie piszcie takiego czegoś w rozwiązaniu "hmmmm..." czy "trudne".W ten sposób nie dam "najlepszej odpowiedzi".

P_I_L_N_E_!_!_!_!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T16:02:27+01:00
1. a) Kolba okrągło denna , probówka*, trójnóg i siatka ceramiczna , palnik
b) cylinder miarowy , pipety, biureta,
c) kolba stożkowa , probówki,
2. a) właściwości fizyczne
Stan skupienia : stały
Barwa : złota ( żółta z połyskiem )
Połysk : metaliczny
Rozpuszczalność w wodzie : nie rozpuszcza się
Twardość : twarda
Temperatura: wrzenia -2855,85 °C
topnienia - 1064,18 °C
Gęstość : 19300 kg/m3
b)
c)0,5*0,5*0,5 = 0,125 19,28*0,125 = 2,41
odp. masa jest równa 2,41 g
3. a) Metale stapia się ze sobą aby otrzymać ich stopy o właściwościach jakich potrzebujemy. Stopy są bardziej wytrzymałe od metali
4. a) narzędzia ( stal ),zbiornik na wodę , samochód ( niektóre części )
b) Drewniane elementy ogrodzenia, rowery, samochód
c)malowanie farbami ,lakierami ,cynkowanie, chromowanie
5. Sorki tego podpunktu woqle nie kumam , jeśli ty go rozumiesz to napisz żebym mogła ci napisać < na pocztę prywatną>
6. a)Uda się to Piotrkowi
b)sączenie-polega na przepuszczeniu mieszaniny ciała stałego i cieczy przez sączek ( filtr),który zatrzymuje osad, a przepuszcza ciecz.
dekantacja-polega na oddzieleniu ciała stałego od cieczy przez zlanie klarownej cieczy znad osadu
c)sączenie :lejek zlewki , łapa ,bagietka
dekantacja: zlewki ,bagietka
7) a) krojenie chleba, napój z herbaty rozpuszczalnej, topnienie masła
b)smażenie jajek, palenie liści , smażenie śliwek
c) Przemiana chemiczna to taka w wyniku której powstają nowe substancje o odmiennych właściwościach natomiast przemiana fizyczna to taka której efekt można odwrócić

Wszystkie zadania których nie udało mi się wykonać postaram się zrobić i wyślę ci na pocztę prywatną
3 5 3
2009-12-28T16:32:13+01:00
1.a)ogrzewanie substancji: palnik, łapa, trójnóg
b)zlewka, cylinder miarowy, pipet
c)probówka, kolba stożkowa, kolba kulista
2.a)Złoto:ciało stałe, żółte lub białe, brak zapachu, nie rozpuszcza się w wodzie, ma połysk
b)Bardzo słabo reaguje z innymi substancjami, nie rozpuszcza się w kwasach i zasadach
c)0,5cm*0,5cm*0,5cm=0,075cm3
19,28g/cm3 * 0,075cm3=1,446g
3.a)Metale stapia się ze sobą po to, żeby powstałe substancje były trwalsze.
b)Trzeba go zważyć, sprawdzic objętość metodą wypierania cieczy i podzielic mase w gramach przez obj.
4.a)rowery, narzędzia ze stali, samochód, zbiornik na wodę
b)rowery, samochód, zbiornik
c) unikanie wilgoci, malowanie farbą, smarowanie
5.a)Lód paruje, jest to sublimacja.
b)resublimacja
c)nie umiem
6.a)Uda się Piotrkowi
b)sączenie- przelanie przez sączek, dekantacja-wylanie cieczy znad osadu
c)sączenie- kolba, sączek, probówka, dekantacja-zlewka
7.a)opadanie lisci,mycie rąk, krojenie chleba
b)palenie gałęzi, smażenie śliwek, smażenie jajecznicy
c)zjawisko fiz. jest odwracalne, przemiana chemiczna - nie

I za co ten spam?? Trochę się namęczyłam, nawet wcześniej nie miałam tego zrobionego!