1.Obok opisu czesci mozgowia wpisz ich nazwy:
-dzieli sie na dwie polkule.kontroluje utrzymywanie rownowagi,kooredynacje ruchow i napiecie miesni szkieletowych. ................

2.Hormony to substancje wydzielane przez gruczoły dokrewne.Dzialaja w sposob swoisty,co oznacza ze:
a)wplywaja na pracę wszystkich narządów,hamując ich dzialanie
b)wplywaja na pracę wszystkich narządów,pobudzając je do działania
c)regulują pracę tych narządów,których komórki na powierzchni mają specjalne receptory rozpoznające dany hormon
d)regulują pracę tych narządów,których komórki na powierzchni mają receptory wrażliwe na działanie każdego hormonu.

3.obok zdan zawierających prawdziwe informacje wpisz litere P, a obok falszywych F:
-......szkielet zewnętrzny pełni funkcję ochronną
-......szkielet zewnętrzny nadaje zwierzęciu kształt
-......szkieletem zewnetrznym jest np.muszla
-......szkielet zewnętrzny nie ogranicz wzrostu
-......płazy rozmnażają sie na lądzie
-.....wszystkie kręgowce maja szkielet osiowy
-.....zarodki gadów, ptaków oraz ssaków są osłonięte błonami płodowymi
-.....ryby,płazy, gady i ptaki są zmiennocieplne
-.....royby,płazyj, gady ia ptaki są jajożyworodne
-.....płazy,gady, ptaki i ssaki mają pluca

4.Uzupełnij zdanie:
Jezeli z jaja rozwija się młody organizm, który nie różni sie od postaci dorosłej-jest jej miniatura mówimy,ze jest to rozwój..................... . Jeśli w rozwoju organizmu występuje larwa,która różni sie od osobnika dorosłego,jest to rozwój...................... .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T13:58:10+01:00
1. Odp: Dzieli się na 2 półkule - MÓZG
Utrzymywanie równowagi i koordynacje..... - MÓŻDŻEK

2. Odp: C

3. - P
- P
- P
- F
- F
- P
- P
- F
- F
- P

4. Pierwsze PROSTY
Drugie ZŁOŻONY
1 5 1
2009-12-28T15:22:32+01:00
1. - mózg
- móżdżek

2. c

3.
- P
- P
- P
- F
- F
- P
- P
- F
- F
- P

4. - prosty
- złożony
2 3 2
2009-12-28T15:48:08+01:00
1.
a) MÓZG
b) MÓŻDŻEK

2. C

3.
- P
- P
- P
- F
- F
- P
- P
- F
- F
- P

4.
a)PROSTY
b)ZŁOŻONY
1 5 1