Odpowiedzi

2009-09-15T18:38:46+02:00
Jądro - zarządza wszystkimi innymi składnikami komórki
Błona komórkowa - oddziela wnętrze komórki od świata zewnętrznego
Ściana komórkowa - ochrania komórkę
Cytoplazma - w niej znajdują się składniki strukturalne
Mitochondria - organelle komórkowe, w których zachodzi proces oddychania tlenowego
Chloroplasty - ciałka zieleni, charakterystyczne dla roślin. Dzięki barwnikowi zachodzi proces fotosyntezy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T18:45:59+02:00
1) jądro - jego rolą jest przechowywanie informacji zawartej w DNA, jej powielanie w procesie podziału komórki, a także kontrolowanie całości metabolizmu komórki dzięki kopiowaniu fragmentów DNA.
2) błona komórkowa - odpowiada za pobieranie wody, soli mineralnych i pokarmu, wydzielanie substancji na zewnątrz oraz procesy metaboliczne komórki.
3) ściana komórkowa - chroni komórkę przed pęknięciem w wyniku zwiększonego napływu wody do jej wnętrza
4) cytoplazma - odpowiedzialna za biosyntezę białek i początkowy etap oddychania
5) mitochondria - produkcja energii
6) chloroplasty - W nich zachodzi przemiana dwutlenku węgla oraz wody z wykorzystaniem energii świetlnej w glukozę oraz tlen

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
2 4 2
2009-09-15T20:12:57+02:00
1)FUNKCJE BŁONY KOMÓRKOWEJ:
- błona otacza komórkę
- nadaje komórce kształt
- zapewnia transport substancji
- utrzymuje różnicę stężeń niektórych jonów

2)FUNKCJA ŚCIANY :
- otacza komórkę i nadaje komórce kształt
- pełni rolę ochrony mechanicznej

3)FUNKCJA MITOCHONDRIUM:
W mitochondriach zachodzi proces, który nazywa się oddychaniem komórkowym i funkcją mitochondriów jest produkcja energii w postaci ATP

4)chloroplasty - przeprowadzają proces fotosyntezy i zawierają zielony barwnik CHLOROFIL

5)