1. Ilość energii jaką musimy dostarczyć 1 kilogramowi substancji w stanie stałym, by się stopiła bez zmiany temperatury to ............

2. Ilość energii jaką musimy dostarczyć, by zamienić 1 kilogram cieczy w parę o tej samej temperaturze to ............

3

Odpowiedzi

2009-12-29T11:30:19+01:00
1.ciepło topnienia
2.ciepło parowania w temperaturze wrzenia
5 4 5
2009-12-29T12:11:32+01:00
Zad1
ciepło topnienia
zad2
ciepło parowania w temperaturze wrzenia
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T13:59:40+01:00
1. Ilość energii jaką musimy dostarczyć 1 kilogramowi substancji w stanie stałym, by się stopiła bez zmiany temperatury to ciepło topnienia.
2. Ilość energii jaką musimy dostarczyć, by zamienić 1 kilogram cieczy w parę o tej samej temperaturze to ciepło parowania w temp.wrzenia.

Pozdrawiam.
7 4 7