Odpowiedzi

2009-12-28T14:43:07+01:00
Omawiałam to niedawno, więc Ci pomogę. A przynajmniej się postaram:)

Obydwaj sąsiedzi (Cześnik i Rejent) się nienawidzili. Za wszelką cenę starali się wypędzić sąsiada z zamku. Robili sobie na złość. Związek tytułu z treścią komedii ma związek z tym, że sąsiedzi się mszczą. Mścili się za to bo każdy z nich chciał mieć dla siebie zamek i za drobne przewinienia z przeszłości. Wkońcu się pogodzili, kiedy Klara z Wacławem (ich dzieci) się pobrali. Nie mieli innego wyjśćia jak pogodzić się.
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T14:45:49+01:00
W komedii pt.:"Zemsta" głównymi bohaterami są Cześnik Raptusiewicz i Rejent Milczek.Między nimi trwa spór o mur graniczny.Cześnik nie chce by został on naprawiony.W końcu postanawia uknuć zemstę.Zwabia Wacława,syna Milczka po to aby ożenić go z jego ukochaną Klarą.On sam chce poślubić Podstolinę.Wyzywa Rejenta na pojedynek,a on zmusza syna do ożenku z Podstoliną.Po ślubie Klary i Wacława ich ukrywana miłość wychodzi na jaw.Opiekunowie się godzą,a majątek przypisany wcześniej Postolinie należy do Klary.
24 4 24