Wypisz ważne daty dotyczące Zygmunta III Wazy.

Prosiłbym aby zadanie było zrobione z wikipedii :)) i polegało na tym by wypisac od początku do końca informacji najważniejsze daty i krótko do nich dopisac o co kaman np:
2012 - koniec świata ;d

2

Odpowiedzi

2009-12-28T14:45:35+01:00
1597 – przeniesienie stolicy z Krakowa do Warszawy (Zygmunt III Waza)
1605 – bitwa pod Kircholmem
1620 – klęska pod Cecorą
1621 – bitwa pod Chocimem
1648 – powstanie kozackie
Waza III zmarł w 1632 roku wiec długo przed powstaniem kozackim
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T15:25:58+01:00
20 czerwca 1566 r.- ur.Zygmunt III Waza
27 grudnia 1587r.- w katedrze wawelskiej został koronowany na króla Polski
1588r. - Bitwa pod Byczyną
1591r.-1593r. - powstanie Kosińskiego.
1592 r. Walny zjazd szlachty w Jędrzejowie.
1592 r.-śmierć ojca Zygmunta III
19 lutego 1594 r.- koronacja Zygmunta na króla Szwecji
1595 r.-ożenił się z arcyksiężniczką Anną z Habsburgów.
1596 r- Król Zygmunt III Waza przenosi dwór z Krakowa do Warszawy
1596r. - Unia Brzeska
1597r.- Początki gorzelnictwa w Polsce
1598r.- VII Bitwa pod Stegeborgiem
1598r.- Bitwa pod Linkping
1600r.- Polska uzyskuje Estonię
1603r.- Początek budowy Kalwarii Zebrzydowskiej
1605r.- Bitwa pod Kircholmem
1608r.- Rozejm z Moskwą, język polski językiem salonowym w Rosji
1609r. -II Rozejm Moskwy ze Szwecją przeciw Polsce
1609r. II Zwycięstwo Jana Karola Chodkiewicza pod Parnawą i pod Rygą
1610r. - Wyprawa na Moskwę
1611r. -III Antypolskie powstanie w Moskwie, stłumine przez polską załogę Kremla
1611r.- 28. X Hołd Wasyla Szujskiego przed Zygmuntem III Wazą
1611r - Zakończenie przenoszenia urzędów centralnych do Warszawy
1612r.- Kapitulacja polskiej załogi na Kremlu. Moskwiczanie wymordowali jeńców.
1613r.- Pierwszy wielki piec hutniczy pod Kielcami
1620r.- Najazd i spalenie Warny przez Kozaków
1620r.- Początek wojny z Turcją
1621r.- Obrona Chocimia, rozejm z Turcją
1622r.- Podpisanie pokoju z Turcją i wykupienie jeńców
1624r.- Najazd Tatarski na Podole
1625r.- Kozackie powstanie Żmajły
1626r.- Bitwa z Tatarami pod Białą Cerkwią
1627r. - Bitwa morska ze Szwedami pod Oliwą
1629r.- Bitwa pod Trzcianą ze Szwedami
1630r.-Zwycięstwo nad kozakami pod Perejasławiem
1630r.- Unia polskiego Kościoła ormiańskiego z Kościołem katolickim
10 lipca 1631r.- śmierć żony
30 kwietnia 1632r.- zmarł Zygmunt III Waza




2 5 2