Z drutu o długości 1,2 m można wykonać różne szkieletowe modele prostopadłościanu. Podaj przynajmniej trzy przykłady wymiarów takiego prostopadłościanu.

Podawajcie rozwiązania ( równania ) jakimi wykonywaliście te zadanie. Proszę podawać prawidłowe wyniki.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-28T14:52:34+01:00
1.2m=120cm
1) każdy dok 10 cm
2) jedne do 9cm
jedne 11cm
i jedne 10 cm
3)1-5cm
2-12 cm
3-13 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T14:52:57+01:00
Prostopadłościan ma 12 krawędzi: 4 o długości a, 4 o długości b i 4 o długości c. Szkielet zawiera wyłącznie krawiędzie, wobec tego:

4a + 4b + 4c = 1,2m
4(a+b+c) = 1,2m
a+b+c = 0,3m = 30cm

Trzeba zatem dobrać takie długości krawędzi, żeby ich suma wynosiła 30cm. To mogą być:

a = 10cm, b = 15cm, c = 5cm
a = 27cm, b = 1cm, c = 2cm
a = 11cm, b = 11cm, c = 8cm
2009-12-28T17:04:47+01:00


4a + 4b + 4c = 1,2m
4(a+b+c) = 1,2m
a+b+c = 0,3m = 30cm


a = 10cm, b = 15cm, c = 5cm
a = 27cm, b = 1cm, c = 2cm
a = 11cm, b = 11cm, c = 8cm