Aby przygotować zalewę do ogórków pani Nowak do 6 litrów wody dodaje 0,25 kg soli kuchennej. Oblicz ile kg soli należy dodać do 9,6 litra wody aby otrzymać roztwór o takim samym stężeniu jak zalewa pani Nowak. przyjmij że gęstość wody jest równa 1kg/dm3

2

Odpowiedzi

2009-12-28T15:18:36+01:00

najprościej policzyć z proporcji
6litrów wody-----0,25kg soli
9,6litra wody-----xkg soli

x=9,6*0,25:6[kg]
x=0,4 kg

odp. należy dodać 0,4 kg soli do 9,6 litra wody aby otrzymać roztwór o takim samym stężeniu jak zalewa pani Nowak
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T15:47:24+01:00
6l=6dm3=6kg
9,6l=9,6dm3=9,6kg
6kgH20----0,25kgNaCl
9,6kgH20----x kgNaCl
x=9,6kg * 0,25kg : 6kg
x=0,4kg
Odp:aby otrzymać roztwór o takim samym stężeniu jak zalewa pani Nowak należy dodać 0,4 kg soli do 9,6kg wody.