Odpowiedzi

2009-12-28T15:26:34+01:00
124,80:4,16=30l
30l:7,5l=4
4x100km=400km
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T15:29:55+01:00
Kierowca wydał 124zł. 80 gr. na benzynę w cenie 4,16 zł za litr.Jego samochód pali średnio 7,5 l. na 100 km .
na ile kilometrów jazdy wystarczy mu ta benzyna ?

więc żeby się dowiedzieć ile litrów paliwa kupił trzeba

124zł. 80 groszy podzielić na 4.16zł
Obliczenia 124zł.80 / 4.16 =30

Samochód spala na 100km 7.5 litra

30/7.5=4

Więc paliwa starczy na 400km
1 5 1