Pociąg długości 600m wjechał z prędkością 48 km/h do tunelu. Od momentu wejścia czoła pociągu do tunelu do chwili, gdy ostatni wagon opuścił tunel upłynęło 2,5min. Ile czasu przebywał maszynista w tunelu? Jaką długość miał tunel? Zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

2009-12-28T15:47:50+01:00
Skoro 48 km/h to 800 m/min.
2,5 min. * 800 m= 2000 m - tyle przejechał w tunelu, czyli to długość tunelu.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T16:12:05+01:00
Dane:
-poczatek pociagu + tunel + koniec pociagu = 2,5min czasu
-prędkosc pociagu = 48km/h

Szukane:
-czas przebywania w tunelu, jadac pociagiem maszynista (przod pociagu)
-dlugosc tunelu

Rozwiązanie:
1.
48km/h = 48000m/60min
48000:60= 800m/1min
800m*2,5min=2000m/2,5min
2000m-600m=1400m
odp: dlugosc tunelu wynosi 1400m

2.
1400:800=7/4min=1,45min
odp:maszynista jadacy pociagiem, przez tunel jechal 1,45min
2 3 2