Za czekoladę i 2 batoniki zapłacono 3,60 zł. Czekolada kosztowała tyle samo co batoniki. Ile kosztowała czekolada a ile batonik? Rozwiąż zadanie za pomocą układu równań z dwiema niewiadomymi. Pomożecie

Z góry dziękuje :**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T18:50:28+02:00
X- cena czekolady
y - cena batonika

x+2y = 3,60
x=y / * (-1)

x+2y = 3,60
-x = -y

2y = 3, 60 - y / +y
3y = 3,60 /:3
y = 1,20 zł

Odp. Cena czekolady wynosi 1,20zł, a cena dwóch batoników to 2,40 zł.


3 3 3
2009-09-15T18:53:10+02:00
2x + y = 3,60zł
y = 2x

4x = 3,60zł /:4
x = 0,9zł = 90gr

Batonik - 90gr
Czekolada - 1,80