Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T16:12:05+01:00
Roślina nie może pobierać wody z otoczenia, mimo że woda tam występuje. Powodem tego może być zbyt duże zasolenie gleby. Roślina wtedy wysycha.
5 4 5
2009-12-28T17:07:00+01:00
Susza fizjologiczna może być spowodowana zbyt dużym zasoleniem otoczenia lub zbyt niską temperaturą. Przez to organizm nie może pobrać wody z otoczenia, pomimo tego, że jest. Skutki dla organizmów są poważne, ponieważ prowadzi to do: zasuszenia rośliny- czyli jej więdnięcia, a także jest przyczyną niedoborów różnych związków.
Posypywanie dróg solą jest niebezpieczne dla rosnących roślin , ponieważ podwyższa się poziom zasolenia.
3 3 3
2009-12-28T17:23:23+01:00
Stosowanie soli do posypywania dróg bardzo zwiększa zasolenie gleby w pobliżu tejże drogi. W efekcie zasolona gleba nie jest w stanie dostarczyć potrzebnych roślinie soli mineralnych i wody. W takiej glebie rośliny nie mogą żyć i wkrótce obumierają.
2 5 2