Odpowiedzi

2009-12-28T16:21:28+01:00
Masz w zalaczniku, wydaje mi sie ze to bedzie tak
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T16:21:52+01:00
Graniastosłup praswidłowy czworokątny- tzn,że podstawą jest kwadrat
przekątna bryły twoprzy kąt 30⁰ z przekątną podstawy
z własności kąta 30⁰ obliczysz h bryły i d podstawy
h=½ D bryły =½×4dm=2dm
d podstawy = h Δ równobocznego o boku =4dm
h=a√3:2=4√3:2=2√3dm= przekatna kwadratowej podstawy
z tego obliczysz bok podstawy
d=a√2
2√3=a√2
a=2√3:√2=√6dm= bok podstawy
v= a²h=(√6)²×2=12dm³
pole= 2a²+4×√6×2=2(√6)²+8√6=12+8√6=4(3+2√6)dm ²
pozdrawiam