Biologia gim.2 zeszyt ćw. Puls życia
zad3/60:Wykonaj następujące polecenia .
a)podaj nazwy budowy nerki który:
-składa się z nefronów............
-składa się z kanalików nerkowych...........
-łączy się z moczowodem.........
zad4/61:obok opisów wpisz odpowiednie nazwy narządów układu wydalniczego.
a)nieparzysty narząd który czasowo magazynuje mocz. ...........
b)narządy które kształtem przypominają nasiona fasoli umieszczone po obu stronach kręgosłupa,powstaje w nich mocz. ...........
c)przewód przez który mocz ,a u mężczyzny również nasienie jest wprowadzany na zewnątrz ciała. ...............
d) dwa przewody odprowadzające mocz z nerek...............

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T16:27:40+01:00
3/60
a) kora nerki
b)rdzeń nerki
c) miedniczka nerkowa

4/61
a) pęcherz
b)nerki
c)cewka moczowa
d)moczowód
99 4 99
  • mm15
  • Rozwiązujący
2009-12-28T19:15:45+01:00
3/60
kora nerki
rdzeń nerki
miedniczka nerkowa
4/61
pęcherz
nerki
cewka moczowa
moczowód
42 4 42
2009-12-28T22:04:47+01:00
Zadanie 3 str. 60

a) kora nerki
rdzeń nerki
miedniczka nerkowa

zadanie 4 str. 61

a) pęcherz moczowy
b) nerki
c) cewka moczowa
d) moczowody

40 4 40