Odpowiedzi

2009-12-28T16:45:54+01:00
Gestosc-jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
W przypadku substancji jednorodnych porcja ta może być wybrana dowolnie; jeśli jej objętość wynosi V a masa m, to gęstość substancji wynosi: p=m:v (powinno byc m nad v ale nie wiem jak to zrobić)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T18:24:05+01:00
I. Wyznaczanie gęstości ciała o regularnych kształtach (np. sześcienne kostki, prostopadłościenne klocki itp.)
1. mierzymy długości krawędzi bryły za pomocą linijki lub innego przyrządu mierniczego
2. liczymy objętość bryły
3. wyznaczamy masę ciała za pomocą wagi
4. wykonujemy obliczenia: d = m/V
5. porównujemy wynik z wartościami umieszczonymi w tabeli gęstości

II. Wyznaczanie gęstości ciała o nieregularnych kształtach (np. bryłka plasteliny, klucz, itp.)
1. do cylindra mierniczego wlewamy wodę i odczytujemy jej objętość
2. zanurzamy nasze ciało i ponownie odczytujemy objętość
3. obliczamy objętość zanurzonego ciała:
obliczmy różnicę: objętość wody z ciałem - objętość wody
3. wyznaczamy masę ciała za pomocą wagi
4. wykonujemy obliczenia: d = m/V
5. porównujemy wynik z wartościami umieszczonymi w tabeli gęstości
1 5 1
2009-12-28T22:05:43+01:00
Gęstość - ilość substancji, jaka znajduje się w danej objętości.
Gęstość obliczamy ze wzoru: d=m/v. Jednostka, w której ją wyrażamy to [kg/m³].