Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-28T16:54:16+01:00
1. Czas wydarzeń:
Akcja: 30 styczeń 1983r. (niedziela) - 17 marca 1983r. (czwartek)
stan wojenny: 13 grudnia 1981r. - 22 czerwca 1983r.
2. Miejsce wydarzeń:
Poznań, ul.Roosevelta 5, os.Norwida
3.Bohaterowie:
Aurelia, Ewa, Eugeniusz Jedwabińscy
Maciej i Piotr Ogorzałka
"Kreska" - Janka Krechowicz,; prof. Dmuchawiec
rodzina Lewandowskich(mama, tata, 3 synów, Sławek)
Rodzina Borejków (tata Ignacy, babcia Mila, Ida, Natalia, Patrycja)
Lelujka
4. O wydarzeniach opowiada narrator.
5.Wydarzenia
Głównym wydarzeniem jest to że Aurelii brakuje miłości ze strony rodziców, dlatego chodzi na obiady do obcych ludzi, bo tam panuje rodzinna atmosfera. U niej w domu nie ma tego rodzinnego ciepła.
28 4 28
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-28T16:55:29+01:00
1. Tło historyczne : stan wojenny widziany oczyma dziecka (np.: internowanie pana Borejko).

2.Miejsce akcji : Poznań.

3.Czas akcji: zima 1983r.

4.Bohaterowie:
Aurelia Jedwabińska (Genowefa Lompke, Pompke, Trompke, Sztompke, Zombke, Bombke, Pombke),
- "Kreska" (Janina Krechowicz),
- Maciej Ogorzałka i jego brat Piotr,
- Ewa Jedwabińska,
- Lelujka,
- Matylda,
- rodzina Borejków i Lewandowskich,
- prof. Dmuchawiec,
- Eugeniusz Jedwabiński,
- p. Lisiecka,
- klasa Ib.

4. Portret Aurelii :
a) odważna, łatwo nawiązuje kontakty - wpraszała się bez skrępowania na obiadki i podtrzymywała rozmowę podczas posiłku,
b) dotkliwie odczuwa samotność - rodzinny dom zazwyczaj jest pusty, brakuje w nim rodzinnego ciepła, więc Aurelia czuję się opuszczona i nie nawiązuje więzi z rówieśnikami,
c) nieprawdomówna - wciela się w różne postacie, podaje kłamliwe informacje na temat rodziny,
d) ciekawska - jest zbyt mała, by zrozumieć, że jej dociekliwość bywa nietaktowna,
e) zaradna - potrafi zorganizować sobie czas, wprosić się na obiad,
f) sprytna, tajemnicza - świadczy o tym umiejętne przemilczenie niewygodnych pytań,
g) inteligentna, nierozważna, wrażliwa.

5. Motyw przewodni : samotność.
Przyczyny :
-nieumiejętność okazywania uczuć i tworzenia więzi z bliskimi,
-brak czasu na zawiązywanie relacji,
-zranienia uczuciowe.

myślę, że pomogłam. :)
34 4 34