1. Mama małgosi co roku suszy winogrona na rodzynki do świątecznych wypieków. Z 75 dag winogron otrzymuje w taki sposób 250g rodzynek. Oblicz, ile dekagramów winogron mama ususzyła, jeśli otrzymała 320g rodzynek.


2.Małgosia przez 5 ostatnich dni grudnia codziennie o 8 rano mierzyła temperaturę za oknem. Wyniki pomiarów zapisała w tabelce:

Dzień 27.12 28.12 29.12 30.12 31.12
temp. -8 -7 -7 -5 -3
o 8:00

a) Oblicz średnią zanotowanych w tabelce temperatur.



b)Małgosia zmierzyła temp. za oknem również 1 stycznia o 8 rano i okazało się , że średnia sześciu zmierzonych temp. wynosiła -5 stopni C. Jaka temp. była 1 stycznia?


3. Przed świetami przez całą noc padał śnieg. Do domu Marka i Małgosi prowadzi alejka długości 16m i szerokości 1,25 m. Rano warstwa śniegu miała 20cm grubości. Oblicz, ile metrów sześciennych śniegu leży na alejce.


a)jeden metr sześcienny puszystego śniegu waży około 150kg.
Ile waży śnieg leżący na alejce?

b) Tuż przy domu Marka i Małgosi jest boisko szkolne o powierzchni 8 arów. Oblicz, ile ton waży śnieg leżący na tym boisku, jeśli warstwa śniegu ma 20cm grubości.

Proszę o obliczenia do każdego zadania .
Dziękuje:*;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T16:53:36+01:00
1)
750 g : 250 g = 3

320 g * 3 = 960 g

2)
średnia= -30 st/5 = -6 st. C

-5 * 6 = -30
-30-(-30) = 0
I I
suma II wychodzi taka średnia
tamtych

3)16 * 1,25 * 0,2 = 24 m3

24*150 = 3600 kg

8 a = 800 m2
800*0,2=160 m3

160*0.15=24 t
2 1 2
2009-12-28T17:12:48+01:00
1)Z 96 dag winogron
2a)[(-8)+(-7)+(-7)+(-5)+(-3)]:5=(-30):5=(-6)
2b)0 (-30):6=(-5)
3)16m*1.25m*0.2m=20m*0.2m=4m³
a)150kg*4=600kg
b)1a=100m² 800*0.2=160m³
8a=800m² 150kg*160m³=24000kg=24t
5 5 5
2009-12-28T18:24:24+01:00
96
minus6
minus5
4metry szescienne
600kg
160metry szescienne
sory ze tak pisze cos jest z klawiatura