Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T17:09:18+01:00
Trójkąt prostokątny o kącie 60 i 30⁰ tworzy h bryły h ściany bocznej i h Δ równobocznego ( jednego z 6 w postawie)
obliczam h podstawy: h=a√3:2=6√3:2=3√3cm
2] z własności kata 30⁰ widzisz,że h ściany bocznej = 2 razy h Δ równobocznego =6√3cm
3) h bryły = a√3:2=6√3√3:2=9cm
4] v= ⅓×6×a²√3:4×h=2×6²√3:4×9=27√3cm³
pole=6 ²√3:4+6×ah=6×6²√3:4+6×6×6√3=54√3+216√3=270√3cm²
mam nadziejęże się nigdzie nie pomyliłam w liczeniu
pozdrawiam
2009-12-28T18:05:23+01:00
Pc = ?
V = ?
a= 6 cm


H = a√3/2 = 6 √3 * √3 /2 = 6*3/2 = 3*3 = 9

V= 1/3 * Pp * H
V = 1/3 * 6*a²*√3 / 4 * H
V = 1/3 * 6*6²*√3 / 4 * 9
V = 1/3 * 6*36*√3 / 4*9
V = 2 *36√3 / 4 * 9 = 27√3 cm3

Pc = 6 * 6²√3 / 4 + 6 *aH = 6 * 6²√3 / 4 + 6 *6*6√3= 54 √3 + 216 √3 cm2