Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-28T17:31:41+01:00
Dane:
V = 432√3 cm³
h= 8 cm

Szukane :
a = szukany bok

Objętość każdego graniastosłupa obliczymy, mnożąc pole podstawy przez wysokość. W podstawie mamy sześciokąt foremny.

P podstawy = 3a²√3 : 2

V = 3a²√3 ÷2 × h
3a²√3 : 2 × 8 cm = 432√3 cm³
3a²√3 : 2 × 8 cm = 432√3 cm³ /: 8 cm
3a²√3 : 2 = 432√3 cm³ : 8cm/ × √3
3a² × 3 : 2 = 432 cm³ × 3cm : 8cm
4,5 a² = 162 /:4,5
a² = 36 cm ²
a = 6 cm

Odp.Krawędź podstawy wynosi 6 cm.


Aby znaleźć pole powierzchni całkowitej, należy do powierzchni bocznej dodać pola obu podstaw. Jeżeli więc pole podstawy jest równe B, to pole powierzchni całkowitej .

P podstawy = 3a²√3 : 2
a = 6 cm

P podstawy = 3 (6 cm ) ² √3 : 2
P p = 3 × 36 cm ² √3 : 2
P p = 108 cm ² √3 : 2

Pc= 2 × (108 cm ² √3 : 2 ) + 6 ×( 6 cm × 8 cm)
Pc = 108 cm²√3 + 288 cm

Odp.Pole powierzchni całkowitej wynosi 108 cm²√3 + 288 cm .

Mam nadzieję ,że tak to ma być ;D

2 5 2
2009-12-28T17:46:06+01:00
V=432√3 cm³
H=8cm
V=Pp*H
Pp=V/H
Pp=432√3 cm³:8cm
Pp=54√3cm²
W podstawie mamy sześciokąt foremny ,który składa się z sześciu trójkątów równobocznych.
P(trójkąta)=Pp:6
P(trójkąta)=54√3cm²:6=9√3cm²
Wzór na pole trójkąta równobocznego:
P=a²√3/4
a²=P*4/√3
a²=9√3cm²*4/√3
a²=36cm²
a=√36cm²
a=6cm




1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T17:49:13+01:00
V =432√3 cm3
H = 8 cm

a = ?
Pc= ?

V = Pp * H

432√3 =Pp* 8
Pp = 54√3 cm2

54√3 = 6a²√3 / 4 /:√3
54√3 = 6a²/4 /*4
216 = 6a² /:6

a = 6 cm

Pb = 6*8*6 = 288 cm2
Pc = 2*54√3 cm2 + 288cm2

Pc= 108√3 cm2 + 288cm2
8 3 8