Odpowiedzi

2009-12-29T13:21:44+01:00
Prawo zachowania masy czyli ze łączna ilość produktów reakcji chemicznej jest równa łącznej masie substratów danej reakcji chemicznej.

produkty=substraty
2009-12-29T13:28:43+01:00
"Masa substratów równa jest masie produktów reakcji."

Czyli masa wszystkich składników, które zostały zużyte do jakiejś reakcji są odpowiednikiem sumy masy, którą zyskałeś, jako produkt w reakcji.
Przykład:

1,84g sodu + X tlenu --> 2,48g tlenku sodu

1,84+X= 2,48
X=2,48-1,84
X=0,64g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T13:37:58+01:00
Co to jest prawo zachowania masy

Najprościej:
Prawo zachowania masy:
Masa wszystkich substancji, które wchodzą w reakcję chemiczną jest równa masie wszystkich produktów reakcji.

Pozdrawiam.