Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-28T18:03:32+01:00
Http://www.albertynki.pl/indexb.php
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T18:14:50+01:00
Święty Brat Albert - Adam Chmielowski urodził się 20 sierpnia 1845r. w Igołomi koło Krakowa. Miał trójkę rodzeństwa. W 1853 r. zmarł mu ojciec(Wojciech), a w 1859r. umarła jego matka (Józefa). Jako osiemnastoletni student brał udział w Powstaniu Styczniowym (1863r), został ranny w wyniku czego amputowano mu nogę. Po powrocie w 1874r. zaczą tworzyć dzieła i w latach 80-tych powstał jego słynny obraz Ecce Homo. Adam Chmielowski postanowił oddać swe życie na wyłączną służbę Bogu. Poświęcił się służbie Bogu i bliźnim, a szczególnie bezdomnym i opuszczonym. W1887r. przyodział habit, a rok później złożył śluby i założył zgromadzenia:
-Braci Albertynów (1888)
-Siostry Albertynki (1891)
Centrum jego działalności stanowiły ogrzewalnie miejskie dla bezdomnych.
W sposób pełny oddania się posłudze ubogim na których utrzymanie zdobywał pieniądze kwestując i sprzedając swoje obrazy. Zakładał również domy dla sierot, kalek, starców i nieuleczalnie chorych. Służbę na rzecz bezdomnych i nędzarzy uważał za formę kultu męki Pańskiej.
Umarł 25 XII 1916r. w Krakowie w opini świętości. Jego beatyfikacja odbyła się w 1983r. w Krakowie, a kanonizacja w 1989r. w Rzymie. Obu tych aktów dokonał JP II. Relikfie świętego znajdują się w sanktuarium Ecce Homo Świętego Brata Alberta w Krakowie.
6 4 6