Odpowiedzi

2009-09-15T19:11:27+02:00
Krzywica; niedobór wit D, występuje u dzieci.
Powinny dużo przebywac na świerzym powietrzu (pod wpływep promieni słonecznych organizm sam syntezuje wit d)
Osteoporoza(zrzeszotnienie kości) najcześciej dotyka ludzi starszych, odwapniająsię kości. Zróżnicowana dieta bogata w wapń.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T19:14:53+02:00
Krzywica zazwyczaj dotyka dzieci między 2. a 3. rokiem życia. Jest spowodowana niedoborem witaminy D. Osteoporoza natomiast dotyka kobiety w wieku lat ~50, zazwyczaj po menopauzie. Aby zapobiec krzywicy należy dostarczać dziecku doustnie witaminy D. W przypadku osteoporozy podobnie należy pilnować, by dostarczać organizmowi witaminy D, oraz należy uprawiać jakiś sport, ruszać się, spacerować.