Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T18:15:33+01:00
5/8 to 2godz. 30 min. |:5
1/8 to 30 min. |*8
8/8 to 4 godz.

Odp. Robert ma 4 godziny wolnego czasu dziennie.
6 4 6
2009-12-28T18:16:45+01:00
2,5 h - 5/8 *100%
x - 100%

x=2,5h*100%/5,8*100%= 4 (h)


3 3 3
2009-12-28T18:49:37+01:00
Robert korzysta z komputera przeciętnie 2,5 godziny dziennie. Obliczył, że to jest 5/8(pięć ósmych) jego wolnego czasu. Ile czasu wolnego dziennie ma Robert? Zapisz obliczenia.

odp.: ⅝ = 2,5 h = 150 min.
150 min:5 (bo mamy ⅝ czyli ⅝ całego wolnego czasu. = 30 min.
30 minut = ⅛ całego wolnego czasu.
30 minut × 8 = 240 minut = 4 godziny. = 8/8 (osiem ósmych ) czyli cały wolny czas.

Robert ma 4 godziny czasu wolnego.
3 4 3