Zadanie 1
Mateusz siedzi w pociągu tyłem do kierunku jazdy. Kiedy odczuwa "siłę" wciskającą go w fotel-gdy pociąg przyspiesza ,czy gdy zwalnia?

Zadanie 2
Wirówka ma bęben z dziurkami ,przez które nie przedostaną się ubrania ,ale może przepłynąć woda. Gdy bęben się obraca, woda wypływa przez dziurki na zewnątrz. Dlaczego tak się dzieje ?

Zadanie 3
Rekordzistą Polski w rzucie młotem jest Szymon Ziółkowski ,który 5 sierpnia 2001 roku w Edmonton uzyskał odległość 83,38 m. Jaką masę miał jego młot ,jeżeli ciężar tego młota wynosił 72,6N.

Zadanie 4
Zaznacz zdanie prawdziwe i fałszywe.
a) ciężar ciała na biegunie jest taki sam jak na równiku,
b) masę wyraża się w Newtonach,
c) masą danego ciała jest jednakowa na Ziemii i na księżycu,
d) na Ziemii masa i ciężar są sobie równe,
e) ciężar słonia i masie 5 ton wynosi 50N.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T18:22:06+01:00
Zadanie 1.
Odczuwa siłę gdy pociąg przyspiesza, ponieważ występuje wtedy siła oporu.
Zadanie2.
Dokladnie to nie wiem jak to wyjasnic,ale..hmm..
Zadanie 3.
Ciężarmłota wynosi 7, 26 kg.
Zadanie 4.
a) ciężar ciała na biegunie jest taki sam jak na równiku, P
b) masę wyraża się w Newtonach, F
c) masą danego ciała jest jednakowa na Ziemii i na księżycu,F
d) na Ziemii masa i ciężar są sobie równe, P
e) ciężar słonia i masie 5 ton wynosi 50N. F

Pozdrawiam i liczę na punkciki,bo w końcu się przydałem..:)Tylko nie wiem jak Ci to wyjasnic ztą pralką..
2 5 2
2009-12-28T23:52:16+01:00
Zadanie 1.
"wciska" go w fotel, gdy pociąg hamuje. To podobnie jak w samochodzie, jeśli jedziesz przodem do kierunku jazdy to przy hamowaniu wychylasz się do przodu, a gdybyś siedział tyłem do kierunku jazdy to wcisnęłoby Cię w fotel.

Zadanie2.
Trochę to dziwne pytanie. Ale spróbuję
Może chodzi o to, że woda, tak jak każde ciało jest przyciągane przez Ziemię, a że "przejdzie" przez te dziurki, to wypływa na zewnątrz. A może chodzi bardziej o ciśnienie hydrostatyczne wody.

Zadanie 3.
F = 72,6 N
g = 10N/kg
m = F : g
m = 72,6N ; 10N/kg = 7, 26 kg

Zadanie 4.
Zdania fałszywe:
a) ciężar ciała na biegunie jest taki sam jak na równiku
(na biegunie g = 9,82m/s², na równiku g = 9,79m/s²)

b) masę wyraża się w Newtonach
(masę wyrażamy w kilogramach, w niutonach wyrażamy ciężar)

d) na Ziemi masa i ciężar są sobie równe
(ciężar jest około 10 razy większy od masy danego ciała)

e) ciężar słonia i masie 5 ton wynosi 50N
(wyniesie 50000N = 50kN)

Zdania prawdziwe:
c) masa danego ciała jest jednakowa na Ziemi i na księżycu

2 5 2