Odpowiedzi

2009-12-28T19:34:48+01:00
Suma długości dwóch boków trójkąta jest większa od długości trzeciego boku. Można zbudować 5 trójkątów:
1. 6cm, 14cm, 12cm
2. 12cm, 14 cm, 19 cm
3. 14cm, 19 cm, 29cm
4. 12 cm, 19 cm, 29cm
5. 6cm, 19 cm, 14 cm

Może tym razem będzie dobrze :)


3 1 3
2009-12-28T19:38:58+01:00
Zacznijmy od tego, że trójkąt istnieje tylko wtedy, kiedy suma długości dwóch dowolnych boków jest większa od długości trzeciego. A więc można zbudować następujące trójkąty:
29cm, 14cm, 19cm
29cm, 12cm, 19cm
14cm, 12cm, 6cm
14cm, 12cm, 19cm
14cm, 6cm, 19cm
Odp. Z tych odcinków można zbudować 5 różnych różnobocznych trójkątów.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T19:41:42+01:00
Aby można było zbudować trójkąt różnoboczny, to suma dwóch boków musi być większa od dł. boku trzeciego czyli możliwe dł. boków(bez jednostek - wszędzie są cm):

29, 14, 12, 6, 19

1. 29 < 12 + 19
Boki: 29, 12, 19

2. 29 < 14 + 19
Boki: 29, 14, 19

3. 14 < 12 + 6
Boki: 14, 12, 6

4. 19 < 14 +6
Boki: 19, 14, 6

5. 19 < 12 + 14
Boki: 19, 12, 14
2 5 2