Krótko przedstaw na czym polega zjawisko efektu cieplarnianego (przyczyny , skutki obecne i możliwe w przyszłości). Zaproponuj dziesięc konkretnych działań możliwych do wykonania w domu, które przyczynią się do zmniejszenia skutków tego efektu (zmniejszą emisje dwutlenku węgla do atmosfery).

2

Odpowiedzi

2009-12-28T18:43:00+01:00
Zjawisko efektu cieplarnianego polega na podwyższaniu się temperatury planety .

przyczyny:
-nadmierne gromadzenie się gazów cieplarnianych w atmosferze,
skutki:
-globalne ocieplenie,
-przesunięcie się stref w kierunku biegunu,

zmniejszą emisje dwutlenku węgla do atmosfery można poprzez:
-oszczędnośc na paliwie, zmiana środku lokomocji na rower czy spacer,
-oszczędnośc na energii elektrycznej, np. wyłączając telewizor razem z zasilaczem i kontrolką,
- zmianę żarówek na energooszczędne,

5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T21:10:34+01:00
Efekt cieplarniany:

a) przyczyna - emisja do atmosfery dwutlenku węgla, który tworzy wokół atmosfery warstwę utrudniającą wydostanie się poza atmosferę nadmiaru ciepła (energii). Zjawisko to jest podobne do tego, które obserwujemy w szklarni stąd druga nazwa "efekt szklarniowy".

b) skutek - podniesienie temperatury na Ziemi, pustynnienie niektórych obszarów, przyspieszenie topnienia lodowców, groźba powodzi i zalanie terenów nisko położonych.

Działania, które przyczynią się do zmniejszenia skutków tego efektu możliwe do wykonania w domu:

1) korzystanie z ekologicznych środków transportu np. rower
2) używanie filtrów na kominach
3) kupowanie i segregowanie surowców możliwych do wtórnego przetwarzania
4) unikanie zbyt dużej konsumpcji z naszej strony
5) używanie sprzętu AGD o najwyższej klasie energooszczędności
6) zadbanie o izolację mieszkań w celu uniknięcia strat ciepła a przez to spalania mniejszej ilości np. węgla
7) oszczędne korzystanie z prądu
8) nie wypalać traw i liści
9) nie spalać w piecu butelek plastikowych, gum itp.
10) nie ogrzewać mieszkań, domów poprzez palenie węglem.

2 5 2