W sklepie można kupić cukierki owocowe w cenie 12 zł za kilogram i cukierki czekoladowe w cenie 20 zł za kilogram.
a). Adam zamierza kupić cukierki czekoladowe za kwotę 12 zł. Ilę będą ważyły?
b). Basia kupiła 2 kg mieszanki zawierającej 60% cukierków owocowych i 40% czekoladowych. Ile zapłaciła?
c). Czarek chce kupić mieszankę obu rodzajów cukierków w równych proporcjach, ale nie wie jeszcze ile. Napisz wzór i narysuj wykres funkcji, która masie takiej mieszanki (w kg) przyporządkowuje kwotę (w zł), którą Czarek musi za nią zapłacić.
d). Dorota zamierza kupić cukierki czekoladowe, ale nie jest pewna, ile może na nie wydać. Napisz wzór i narysuj wykres funkcji przyporządkowującej sumie pieniędzy, którą Dorota może przeznaczyć na słodycze (w zł), odpowiednią masę cukierków (w kg).

2

Odpowiedzi

2009-12-28T18:35:50+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T18:38:42+01:00
A)20zł-1kg
12-x

x=(12*1)/20 0,6 [kg]
b) 2kg-100%
x - 60%
x-40%
x=(60*2)/100=1,2 [kg]
(40%*2)/100=0,8 [kg]

12zł-1kg
x-1,2
x=14,4
20-1kg
x - 0,8
x=16.
RAzem=30,4