Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T19:15:33+02:00
Nowa wersja filmu jest o 9 minut krótsza od wersji oryginalnej. Ile minut trwała wersja oryginalna , jeśli skrócono ją o 12 %????

9 min to 12%
czyli 1% to 0,75min czyli 45s
0,75*100=75min
75min - wersja oryginalna
2009-09-15T19:21:12+02:00
X -długość całego filmu
9minut-12%
xmin-100%
x=9×100÷12
x=900÷12
x=75 minut
2009-09-15T19:34:27+02:00
Ułóżmy proporcję:

9 min - 12%
x min - 100%

12% * x = 9 * 100%

12% * x = 900% / : 12%

x = 900% : 12%


900 100
x = _____ * _____
100 12


x = 900:12
x=75

Odp.: Film w wersji oryginalnej trwał 75 minut.