W salonie samochodowym była pewna liczba samochodów. gdyby dostawić jeszcze połowę liczy stojących samochodów, a następnie jeszcze ⅓ nowej liczby samochodów i jeszcze 4 samochody, wówczas w salonie byłoby 100 aut. Ile samochodów znajdowało się w salonie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T18:44:14+01:00
X - ilość samochodów na początku
x + ½x - ilośc samochodów po pierwszej dostawce
⅓(x + ½x) - iloś samochodów dostawionych w drugiej turze

x + ½x + ⅓(x + ½x) + 4 = 100 /*6
6x + 3x + 2(x + ½x) = 600 - 24
9x + 2x + x = 576
12x = 576 /:12
x = 48

W salonie było na początku 48 aut.
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T00:33:52+01:00
X+ ½x + ⅓(1½x) + 4 =100
1½x+ ½x= 96
2x=96
x=48

W salonie znajdowało się 48 aut.
1 1 1