1. Pierwsza maszynistka może przepisać rękopis w ciągu 15 dni, a druga w ciągu 10 dni. W jakim czasie ten rękopis przepiszą obie maszynistki wspólnie?
2. Samochód zużywa średnio 6 l benzyny na 100 km. Oblicz koszt paliwa zużytego podczas jazdy z Krakowa do Jarosławia, jeżeli litr benzyny kosztuje 3,50zł (z Krakowa do Jarosławia jest 230km)
3. O ile % obniżono cenę soku? Wynik zaokrąglij do 0,1. Sok kosztował 2,10 a teraz 1,90.
4. Polacy stanowią ok. 7% Europejczyków, a Europejczycy to 11% ludności świata. Ile % ludności świata stanowią Polacy?
5. Oblicz miarę kąta nachylenie ramienia trójkąta równoramiennego do podstawy wiedząc że ramię to ma długość 4cm, a długość wysokości poprowadzonej do podstawy jest połową długości ramienia.
6. Podstawą prostopadłościennego pudełka jest kwadrat o boku 20cm. Jaką wysokość ma to pudełko, jeżeli jego pojemność jest większa od 2 litrów?
7. w 2002r pan Piotr wpłacił do banku 20000zł. Oprocentowanie wkładów pieniężnych wynosiła 5% w skali roku. W 2003r oprocentowanie lokat zmalało o 2 punkty procentowe. Ile wynoszą odsetki po 2 latach jeżeli w tym czasie pan Piotr nie wpłacał ani nie wyplacal pieniędzy
8. Plan łąki ma kształt trapezu prostokątnego, którego podstawy mają długości 15cm i 17cm, a dłuższe ramię 10cm. Oblicz pole powierzchni tej łąki, jeżeli plan wykonano w skali 1:1000. Wynik podaj w arach
9. Wieża Eiffla znajduje się na obszarze w ksztalcie kwadratu o boku długości 125m. Ile hektarów powierzchni ma ten obszar? Wynik podaj z dokładnością do 0,1ha
10.Obszar o powierzchni 2000ha w 80% zajmują pola uprawne resztę łąki. Na łąkach i części obszaru pól założono szkółkę leśną o powierzchni 640ha. Jaki % pól uprawnych przeznaczono pod szkółkę leśną?
11. Plantacja rzadkich roślin składa się z 12 grządek o powierzchni 7,5mkwadratowych każda. Jednym zbiornikiem mozna podlać 24mkwadratowe obszaru. Ile razy należy napełnic zbiornik aby podlać plantację 4-krotnie w ciągu doby?

Proszę o szybkie rozwiazanie i z wszystkimi obliczeniami to ważne!!!!!DAM NAJLEPSZĄ!!! I NUMEROWAC ZADANIA

2

Odpowiedzi

2009-12-28T20:48:37+01:00
Zad.2.
6l-100km
x-230km
z proporcji
6:x=100:230
100x=6*230
x=(6*230):100
x=13,8
13,8*3,50zł=48,3zł
zad.3.
(2,1-1,9):2,1*100%=0,3:2,1*100%=30:2,1≈14,3%
zad.5.
kąt przy wierzchołku ma 120 stopni, wysokość dzieli go na pół.
180-(90+60)=180-150=30
zad.6.
2l=2dm³=2000cm³
P=20cm*20cm=400cm²
2000cm³:400cm²=5cm
wysokość musi być większa od 5 cm
zad.7.
5%*20000zł=1000zł
3%*(20000zł+1000zł)=3%*21000zł=630zł
1000zł+630zł=1630zł
zad.9.
125m*125m=15625m²=1,5625ha≈1,6ha
zad.10
80% to 2000ha
1% to 25ha
100% to 2500ha
640:2500*100%=25,6%
100%-25,6%=74,4%
80%-74,4%=5,6%
zad.11.
12*7,5=90
90:24=3,75≈4
4*4=16
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-28T22:06:59+01:00
Zad.1
Zakładamy że mają przepisać 3000 stron .
Pierwsza maszynistka piszę to w ciągu 15 dni .
3000 : 15 = 200 stron /dziennie
Zaś druga przepisuję to w ciągu 10 dni .
3000 : 10 = 300 stron /dziennie
A razem przepiszą :
200 + 300 =500 stron /dziennie
3000 : 500 = 6 dni
Odp.Obie maszynistki przepiszą to w ciągu 6 dni .

zad.2
6l /100 km
230 km
1l -3,5 zł
6×3,5zł = 21,0 zł /100 km
2,3×21,0 zł = 48,3 zł
Odp.Koszt paliwa będzie wynosić 48,3 zł .

zad.3
2,1 cena soku przed promocją
1,9 cena w czasie trwania promocji
2,1-1,9 = 0,2 zł różnica cen
0,2 - x
2,1 - 100%
x = (2,1-1,9):2,1× 100 % = 0,2 : 2,1 × 100%= 20 : 2,1 ≈ 9,5%
Odp.Obniżono o 9,5 %.

zad.4
x- ludność świata
11% x- ludność Europy
7% ( 11 % × x) ludność Polski
7 : 100 × 11 :100 x = 77 : 10 000 x =0,0077 x
0,0077 x = 0,77 % x
Odp.Polacy stanowią 0,77 % ludności całego świata .

zad.5
h =2
b= 4 = 2h
Wysokość poprowadzona z jednego wierzchołka pada pod kątem prostym i tworzy się trójkąt 30 ,60 , 90 .
Miara kąta nachylenia wynosi więc 30 stopni .

zad.6
Dane:
a=20 cm=2dm
V > 2l
V > 2 dm³
1l = 1dm ³

Szukane :
h= ?

V= Pp × h
V=a × a × h
V= 2dm × 2dm × h
4dm ² × h > 2 dm³
h > 2 dm³ : 4dm ²
h > 0,5 dm
Odp. Wysokość musi być większa od 0,5 dm .


Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
3 5 3