Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T19:20:58+01:00
Oznacza to, że siłą ma: zwrot kierukek wartość i punkt przyłożenia.
2009-12-28T19:26:52+01:00
Wielkość wektorowa to wielkość fizyczna mająca cztery cechy: kierunek, zwrot, wartość i punkt przyłożenia.

Aby określić siłę należy podać jej kierunek działania 9linia wzdłuż której działa - pionowy, poziomy lub ukośny), zwrot (każdy kierunek dopuszcza tylko dwa zwroty np. przy kierunku pionowym mamy zwroty w górę lub w dół) , wartość (liczba wraz z jednostką np. 5N - niutonów) oraz punkt przyłożenia (początek działania).


Dla porównania: wielkości liczbowe mają tylko wartość.
2009-12-28T19:30:00+01:00
Siła jest wielkością fizyczną zaliczaną do wielkości wektorowych tzn. że do jego opisu trzeba podać cztery cechy:
-kierunek działania
-wartość
-punkt zaczepienia
-zwrot
Wartość siły wyraża się w niutonach(1N)
i mierzy się za pomocą siłomierza.
F-wektor siły
F=5N-wartość siły