Domowa instalacja elektryczna jest zabezpieczona bezpiecznikami, które automatycznie wyłączają prąd, gdy przekroczy on wartość określoną dla danego bezpiecznika. Jaka może być maksymalna moc pracujących urządzeń, jeżeli bezpiecznik wyłącza dopływ prądu, gdy przekroczy on wartość 16A.

3

Odpowiedzi

2009-12-28T19:27:30+01:00
Napięcie w instalacji domowej U = 230V

Maksymalne natężenie prądu I = 16A

Maksymalna moc P = UI = 230V*16A = 3680W = 3,68kW
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T19:33:21+01:00
I=16A
U=230V
P=?
P=I×U
P=16A×230V
P=3.68[kW]

Maksymalna moc to 3.68[kW]
6 3 6
2009-12-28T19:48:31+01:00