Odpowiedzi

2009-12-28T19:47:49+01:00
Witamina A- bierze udział w procesie widzenia i prawidłowym funkcjonowaniu skóry, zapewnia wzrost i rozwój

witamina D3- reguluje ilośc wapnia i fosforu w organizmie, odpowiada za prawidłową budowę kości

wit. E- zapewnia prawidłową pracę mięśni, układu nerwowego, zapobiega starzeniu się, łagodzi zmęczenie

wit. K- wspomaga krzepnięcie krwi i gojenie się złamań kości

Mam nadzieję, że o to chodziło.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T22:17:59+01:00
Są to witaminy A,D,E i K.
Witamina A - występuje w marchwi oraz maśle, zapobiega kurzej ślepocie, zapewnia normalny wzrost kości, reguluje funkcjonowanie tkanki nabłonkowej, umożliwia rozróżnianie barw, pozytywnie wpływa na skórę, włosy i paznokcie.
Wit.D - występuje w jajkach, wątrobie, tranie,wpływa na metabolizm kości,korzystnie wpływa na system nerwowy i mięśniowy, jej niedobór powoduje krzywicę
Wit.E - występuje w jajkach, olejach, powoduje sprawność ukł. nerwowego, zapobiega starzeniu się, wzmacnia naczynia krwionośne, wykorzystywana do leczenia chorób serca
Wit.K - występuje w wątrobie, mleku, decyduje o krzepnięciu krwi, zatrzymuje krwawienie, reguluje wytwarzanie protrombiny, czyli białka znajdującego się w osoczu krwi.
Miałam z tego referat i dostałam 6, więc chyba jest dobrze;)
6 3 6