Mały Jaś miał 32 znaczki.Kilka nowych znaczków dostał na mikołajki .Niestety , jeden z członków rodziny rozlał kawę i zniszczył aż 26 znaczków czyli dwie trzecie kolekcji. Ile znaczków dostał Jaś na mikołajki ??



Proszę o szybką odpowiedź !!!

3

Odpowiedzi

2009-12-28T19:36:23+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T19:38:45+01:00
Jaś - 32 znaczki
Dostał na Mikołajki - ?
Członek zniszczył 26 znaczków = ⅔ kolekcji

26: 2 = 13
(cała kolekcja) 26+13 = 39 znaczków
39 - 32 = 7

Odp : Jaś otrzymał 7 znaczków
2009-12-28T19:54:59+01:00
26=⅔
⅓=13
13×3=39
39-32=7
Odp:Jaś dostał od Mikołaja 7 znaczków.