...powiedział polowa uczniów studiuje matematykę, czwarta część muzykę, siódma część milczy i prócz tego są jeszcze trzy kobiety . Ilu uczniów było w tej szkole ? ilu uczniów studiuję matematykę, ilu muzykę , a ilu milczy ??



szybka odpowiedź plisss !!!

3

Odpowiedzi

2009-12-28T20:04:42+01:00
1/2 x + 1/4 x + 1/7 x +3 = x

14/28 + 7/28 + 4/28 +3 = x
25/28x-x= -3
-3/28 x= -3
x= -3 : (-3/28)
x= -3 * (- 28/3 )
x= 28

1/2 x = 1/2 * 28 = 14 - uczniowie którzy studiują matematykę.
1/4 x= 1/4 * 28 = 7 - uczniowie studiujący muzykę.
1/7x= 1/7*28= 4 - uczniowie którzy milczą.
3 kobiety pozostałe.
2009-12-28T20:05:14+01:00
X- wszyscy uczniowie

1/2x (matematyka)+1/4x (muzyka)+ 1/7x (milczący) +3 =x

14/28x+7/28x+4/28x-x=-3

x=28

1/2x=14 -matematyka
1/4x=7- muzyka
1/7x= 4- milczący
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T20:09:22+01:00
½ x + ¼ x + 1/7 x + 3 = x = ?

14/28 + 7/28 + 4/28 +3 = x
25/28x- x ?= -3
x ?= -3 : (-3/28)
x ? = -3 * (- 28/3 )
x ? = 28

½ * 28 = 14 - uczniowie którzy studiują matematykę.
¼ * 28 = 7 - uczniowie którzy studiuja muzykę.
1/7*28= 4 - uczniowie którzy milczą.

Zostao 3 kobiety .