Dwaj tynkarze, pracując razem, otynkują ścianę w czasie 8 godzin. Jeśli każdy z tynkarzy wykonywałby tę pracę sam, to pierwszy tynkarz zakończyłby ją o 12 godzin wcześniej niż drugi. W ciągu ilu godzin każfy z tynkarzy wykona samodzielnie tę pracę?

2

Odpowiedzi

2009-12-28T20:24:00+01:00
8h-dwaj tynkarze
1tynkarz 14h
2tynkarz 2h
14+2=16
14-2=2 (jest 12h różnicy)
16÷2=8h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T20:43:11+01:00
X - czas pracy jednego tynkarza - 8godzin
y - czas pracy drugiego tynkarza - 8 godzin


x + y = 8* 2
x = y +12

y + 12 + y = 16
x = y +12

2y = 4 / : 2
x = y +12

y = 2
x = 2 + 12

y = 2
x = 14

Odp. Pierwszy tynkarz będzie pracował 2 godziny, drugi 14 godzin.
2 3 2