Król miał trzy córki- Jankę,Iwankę i Blankę. Janka zawsze mówiła prawdę, Iwanka czasem mówiła prawdę a czasem kłamała, a Blanka zawsze kłamała. Na zamek przybył książę, aby zdobyć rękę prawdomównej Janki. Król zaprowadził go do komnaty, w której siedziały obok siebie wszystkie 3 królewny i powiedział, że odda mu Jankę pod warunkiem, że sam zgadnie, która to jest. Każdej z nich książę mógł zadać tylko jedno pytanie : Książę po zastanowieniu się spytał każdą z księżniczek :,,Jak ma na imię księżniczka, która siedzi w środku?" Księżniczka siedząca w lewo odpowiedziała: Janka.Księżniczka siedząca w środku odpowiedziała: Blanka. Księżniczka siedząca w prawo odpowiedziała: Iwanka. Książę na podstawie ich odpowiedzi natychmiast znalazł swoją Jankę. Gdzie siedziała?

Czytajcie dokładnie;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T21:31:34+01:00
Ta co siedziała na prawo
bo ta co siedzi na lewo mówi że w środku jest Janka więc ona nie może być Janką, ta w środku mówi że jest Blanką a blanka kłamie więc po prawej jest Janka bo powiedziała prawdę
2009-12-28T22:05:03+01:00
Janka jest na 100 % na prawo ; ]

Mam nadzieje że pomogłam ; **. licze na naj ; ]
Pozrdrawiam ;]