Odpowiedzi

2009-12-28T22:51:10+01:00
A)
= 17x^2 - 52xy + 40y^2

ale jeszcze raz to zanalizuje ;P
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T23:26:58+01:00
A) (x-2y)^2+4(2x-3y)^2=
= x^2 -4xy + 4y^2 + 4( 4x^2 - 12xy + 9y^2)=
= x^2 -4xy + 4y^2 + 16x^2 - 48xy + 36y^2 =
= 17x^2 - 52xy 40y^2


b) (x+2)^3-2(3x-1)^3=
= (x^3 +2* 3x^2 + 3*x*4 +2^3 -2(27x^3 -3*1*9x^2+ 3*3x*1^2 -1^3)=
= x^3 +6x^2 + 12x + 8 -2(27x^3 - 27x^2+ 9x -1)=
= x^3 +6x^2 + 12x + 8 - 54x^3 + 54x^2 - 18x +2 =
= -53x^3 = 60x^2 -6x +10